Tret de sortida al SJD Pediatric Cancer Center
Societat 19 de octubre de 2018

El passat 18 d’octubre, l’Hospital Sant Joan de Déu va anunciar públicament l’inici de les obres del futur SJD Pediatric Cancer Center de Barcelona. L’acte, on van assistir prop de 400 persones, es va celebrar a l’Edifici Docent de l’Hospital.

El projecte, que va néixer fa gairebé dos anys, ha estat possible gràcies a la contribució econòmica de moltes persones anònimes, iniciatives solidàries i l’aportació quantitativa de deu donants fundadors. Entre ells, el futbolista Leo Messi, que va ser la persona encarregada de donar visibilitat a un acte que va congregar un gran nombre de mitjans de comunicació. Messi, implicat des del primer dia en aquest meravellós projecte, va culminar l’acte finalitzant la construcció d’una escultura feta amb més de 100.000 peces de Lego on es podia llegir “PARA LOS VALIENTES”, lema de la campanya que va protagonitzar el jugador argentí del FC Barcelona per aconseguir el finançament necessari per construir el SJD Pediatric Cancer Center.

Durant la celebració de l’acte, el vicepresident de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, va anunciar que, minuts abans del seu inici, la Fundació Leo Messi i l’Stavros Niarchos Foundation havien decidit ampliar la seva aportació per cobrir els 2,7 milions d’euros que faltaven per aconseguir els 30 milions pressupostats per a la construcció del centre mèdic.
La Fundació Damm ha estat implicada en aquest projecte des del primer dia, fent una aportació econòmica important per al seu desenvolupament.

(Fotografia: FC Barcelona / Autor: Miguel Ruiz)

leo messi