Juvenil A
Benjamí B
Prebenjamí A

CF Damm

L’any 1954 un grup de treballadors del Grup Damm va decidir crear un club de futbol amb la finalitat de formar i educar el jovent del barri de l’Antiga Fàbrica Estrella Damm. Des d’aleshores, el CF Damm és un club de futbol base amb unes característiques que el fan únic i amb un reconegut prestigi arreu de Catalunya i de l’estat espanyol.

La peculiaritat del CF Damm és que no disposa d’un equip amateur o professional; el primer equip del Club és el Juvenil A, encara en etapa formativa. L’altre aspecte fonamental de l’entitat és que tots els jugadors del CF Damm estan becats, de manera que tenen totes les despeses que es deriven de la pràctica del futbol cobertes.

La principal funció de la Fundació Damm és donar suport al Club de Futbol Damm: el gran projecte formatiu i esportiu de Damm. Des dels jugadors més petits, els prebenjamins, fins els del primer equip compten amb un grup de persones al seu servei que els acompanyen en la seva etapa educativa i formativa de la Damm. Un dels aspectes fonamentals del Club, i del qual des de la Fundació ens sentim especialment orgullosos, són els Serveis Mèdics de l’entitat, dirigits pel Dr. Barcons, que compten amb un equip humà i tècnic de primer nivell al servei de tots els jugadors i jugadores, i que es troben situats a les instal·lacions esportives del carrer Feliu i Codina.

En l’actualitat, la direcció esportiva del Club està a mans d’Albert Puigdollers, exjugador format a La Masia amb una destacada trajectòria professional a Segona Divisió i internacional amb la selecció catalana. L’entrenador del primer equip és Martín Posse, exfutbolista de l’Espanyol, entre d’altres, i internacional amb la selecció de l’Argentina.

La banqueta del primer equip ha estat liderada per noms il·lustres que han deixat un gran record al Club en el passat. Roger Garcia, exjugador del FC Barcelona, del RCD Espanyol, del Vila-real i de l’Ajax, va dirigir el Juvenil A durant les temporades 2016-17 i 2017-18.

Anteriorment, Cristóbal Parralo, antic jugador de la Damm, del Barça, de l’Espanyol i del París Saint-Germain, entre d’altres, va estar al càrrec de l’equip entre les temporades 2013-14 i 2015-16. Parralo, que va entrenar el Deportivo de La Corunya a Primera Divisió la darrera temporada, va aconseguir la fita històrica d’arribar als quarts de final de la Copa del Rei la temporada 2014-15.

El Club també compta amb un equip femení a les seves plantilles des de la temporada 2014-15. La primera fornada de jugadores del Juvenil-Cadet Femení va assolir el Campionat de Lliga i l’ascens de categoria. Des de la seva curta creació, l’equip femení s’ha convertit en un dels símbols identitaris del Club.

La voluntat del Club de Futbol Damm en l’actualitat és seguir formant joves jugadors i jugadores sent fidel als seus orígens, i ajudar en el desenvolupament de futurs futbolistes. Pel CF Damm han passat jugadors com Sergio García, David López, Aleix Vidal, Cristian Tello, Rubén Alcaraz, Marc Navarro, Keita Baldé o Víctor Vázquez, entre d’altres, que a dia d’avui estan competint en l’elit del futbol mundial.

www.cfdamm.cat