Són les que s’envien a l’equip terminal de l’usuari des d’un equip o domini gestionat per l’editor mateix, des del qual es presta el servei que ha sol·licitat l’usuari.

Són les que s’han dissenyat per recollir i emmagatzemar dades mentre l’usuari accedeix a una pàgina web. Normalment s’utilitzen per emmagatzemar informació que només cal conservar per prestar el servei que ha sol·licitat l’usuari una sola vegada (per exemple, una llista de productes adquirits) i que desapareixen quan finalitza la sessió.

Són les que permeten a l’usuari navegar per un lloc web, una plataforma o una aplicació i utilitzar les opcions o els serveis diversos que s’hi ofereixen. S’inclouen les cookies que l’editor utilitza per permetre la gestió i el funcionament del lloc web i per habilitar-hi funcions i serveis, com ara controlar el tràfic i la comunicació de dades, identificar la sessió, accedir a parts d’accés restringit, recordar els elements que integren una comanda, dur a terme el procés de compra d’una comanda, gestionar el pagament, controlar qualsevol frau vinculat a la seguretat del servei, emetre la sol·licitud d’inscripció o participació en un esdeveniment, comptabilitzar visites a l’efecte de facturació de llicències del programari amb el qual funciona el servei (lloc web, plataforma o aplicació), utilitzar elements de seguretat durant la navegació, emmagatzemar continguts per a la difusió de vídeo o àudio, habilitar continguts dinàmics (per exemple, animació de càrrega d’un text o imatge) i compartir continguts a través de xarxes socials.

Són les que permeten recordar informació perquè l’usuari accedeixi al servei amb determinades característiques que poden diferenciar la seva experiència de la d’altres usuaris, per exemple, l’idioma, el nombre de resultats que es mostra quan l’usuari fa una cerca, l’aspecte o el contingut del servei en funció del tipus de navegador a través del qual l’usuari accedeix al servei o de la zona des de la qual hi accedeix, etc.

Són les que emmagatzemen informació del comportament dels usuaris obtinguda a través de l’observació continuada dels seus hàbits de navegació, la qual cosa permet desenvolupar perfils específics i mostrar publicitat en funció de cada perfil.

SESS****
_gat
_ga
_gid
Persistent
Utilitzada per identificar cada usuari com a únic.
  • Venciment: Persistent
  • Finalitat / Més informació: Aquesta galeta emmagatzema informació de l’elecció dels usuaris sobre l’ús de galetes. Aquesta galeta s’estableix un cop que l’usuari ha acceptat o rebutjat l’ús de galetes.
  • Venciment: Persistent
  • Finalitat / Més informació: Aquesta galeta es fa servir per establir la sessió de l’usuari que visita la nostra web. És una manera d’identificar i gestionar l’estat –les variables de sessió– per a un usuari concret, i poder moure aquesta informació a través de la nostra web.
  • Venciment: Persistent
  • Finalitat / Més informació: Utilitzada per identificar cada usuari com a únic.

Molts navegadors permeten configurar regles específiques per tal d’administrar les cookies per a un lloc web, la qual cosa ofereix un control més precís sobre la privadesa. Això significa que es poden inhabilitar les cookies de tots els llocs, excepte d’aquells en els quals es confiï. En alguns navegadors es pot activar un mode privat en el qual les cookies s’esborren sempre després d’una visita. Depenent de cada navegador, aquest mode privat pot tenir diferents noms. Et preguem que llegeixis atentament la secció d’ajuda del teu navegador per saber com has d’activar el “mode privat”. Podràs continuar visitant el nostre web encara que el teu navegador estigui en “mode privat”, però la teva navegació pel web podria no ser òptima i algunes utilitats podrien no funcionar correctament. Tot seguit trobaràs una llista dels navegadors més habituals i dels diferents noms que rep aquest “mode privat”:

Internet Explorer 10 i superior: InPrivate; Safari 2 i superior: Navegació Privada; Opera 10.5 i superior: Navegació Privada; Firefox 3.5 i superior: Navegació Privada; Google Chrome 10 i superior: Incògnit.