Presentació

Des de la Fundació Damm ens encarreguem de vertrebrar i donar difusió a les activitats de mecenatge i filantropia de Damm en els teixits esportius, socials i culturals del país. Treballem per complir somnis, treballem per ajudar a construir una societat millor.

Esport

La nostra principal branca d’actuació és l’esport, ja que a través d’aquest podem aportar el nostre granet de sorra en la formació de centenars de joves esportistes de Catalunya i de l’Estat espanyol. La Fundació Damm aposta per la formació dels joves a través del Club de Futbol Damm, entitat amb més de seixanta anys d’història i amb seu a Barcelona, i del Club de Pàdel Damm, amb seu a Madrid i fundat l’any 2012. A través dels nostres clubs, els jugadors i jugadores desenvolupen la practica esportiva de manera 100% gratuïta amb l’únic objectiu d’ajudar a la seva formació en els valors intrínsecs que formen l’esperit esportiu. A més, des de la Fundació Damm també col·laborem amb altres institucions i entitats esportives del país.

Societat

Amb la voluntat de recolzar la societat civil, especialment la catalana, des de la Fundació Damm també realitzem activitats filantròpiques en aquest sentit. Per Damm és molt important promoure i donar suport a aquelles accions que permetin el desenvolupament i el creixement de la nostra societat a través de la transmissió de coneixement, formació, altruisme i solidaritat. La nostra col·laboració amb diverses entitats de Catalunya i Espanya respon a la voluntat de formar part del teixit associatiu del nostre país.

Cultura

Des de la Fundació Damm també recolzem, mitjançant la filantropia i el mecenatge, la cultura del nostre país perquè creiem que és imprescindible pel desenvolupament, el creixement tan social com personal de la societat i la recerca de noves il·lusions. Museus, auditoris, teatres, programacions infantils, exposicions fotogràfiques i cinema, entre d’altres, són àrees que reben el nostre suport.

Patronat

President

Demetrio Carceller Arce

Vicepresidents

Ramon Agenjo Bosch
Ramon Armadàs i Bosch

Patrons

Raimundo Baroja Rieu
José Carceller Arce
María Carceller Arce
Dr. August Oetker
Dr. Ernst F. Schröder

Patró - Secretari

Pau Furriol i Fornells

Carta del President

Estimats amics, estimades amigues,

Tinc el plaer de presentar-los la pàgina web de la Fundació Damm, l’entitat que des de fa 17 anys vertebra i difon les múltiples accions de mecenatge i filantropia realitzades per Damm per a contribuir al desenvolupament social, esportiu i cultural del nostre entorn. En les seves pàgines, trobarà el detall de les iniciatives que hem impulsat i donat suport durant aquest passat exercici.

El 2018, han estat 98 les entitats que s’han vist beneficiades per l’activitat de la nostra Fundació. Quan els vaig presentar la primera memòria publicada (la de 2006), eren 26 les entitats amb les quals estàvem col·laborant aleshores, de manera que en els darrers 12 anys gairebé hem quadruplicat aquesta xifra.

En aquest sentit, m’agradaria destacar la tasca que desenvolupa la Fundació en suport del Club de Futbol Damm. Al cap i a la fi, consolidar i garantir la continuïtat d’aquesta entitat esportiva nascuda fa 65 anys va ser el principal detonant a l’hora de crear la Fundació Damm. La formació en valors com el respecte, l’educació, el joc net i, en definitiva, l’esportivitat entesa en el seu sentit més ampli, constitueixen els eixos d’un projecte que ja ha acompanyat milers de nois i noies en la seva etapa formativa, i que ha obtingut reconeixement unànime per la seva tasca socioeducativa. A més, seguint la seva estela, el 2012 vam crear el Club de Pàdel Damm, que en poc temps s’ha convertit igualment en tot un referent formatiu al nostre país.

Des d’una altra perspectiva, també em sembla rellevant la tasca que la nostra Fundació està realitzant per impulsar la creació de l’Arxiu Històric de Damm, perquè la història de la nostra companyia és una part essencial de la història del sector cerveser a Espanya i perquè, a més, reflecteix l’evolució de la nostra societat al llarg dels últims 143 anys. És per això que estem dedicant recursos a la identificació i recopilació del material i les peces que tenen més interès històric i cultural, i fins ara, ja s’han catalogat més de 22.000 objectes i s’han digitalitzat 70.000 imatges dels més de 100.000 arxius registrats. Aquest ambiciós projecte ens permet recuperar i reivindicar la memòria històrica de Damm, però també connecta a la perfecció amb el procés de transformació digital en el qual està immersa la companyia amb la mirada posada en el futur.

La Fundació Damm encarna millor que cap altra iniciativa el compromís social de Damm, els valors de la companyia i la nostra decidida voluntat de treballar en pro d’una societat millor. Com a president del seu patronat, m’enorgulleix compartir amb vostès la tasca desenvolupada fins ara, però més estimulant em resulta fins i tot la idea de seguir treballant per afrontar, des dels principis de la responsabilitat, la sostenibilitat i la solidaritat, els reptes que el futur ens presenta. Els convido a llegir aquestes pàgines que segueixen i, sobretot, a mantenir la seva implicació en aquest apassionant desafiament.

Els convido a consultar la pàgina web de la Fundació Damm perquè puguin descobrir tots els projectes dels quals formem part i que configuren el dia a dia d'aquesta Fundació que tinc l'orgull de presidir.

Rebeu les meves salutacions més cordials,

Demetrio Carceller Arce.

Transparència

La Fundació Damm treballa amb transparència i rigor com a principis fonamentals. És per aquest motiu que posem a disposició de tothom els documents i la informació que regeixen la feina de la fundació.