Recomanacions culturals per a aquests dies
Cultura 26 de març de 2020

La Fundació Damm se suma al moviment #LaCulturaaCasa per a difondre les iniciatives culturals que estan sorgint aquests dies per a gaudir de la cultura a casa. Per això, compartirà al seu perfil de Twitter les iniciatives de les entitats culturals amb les que hi col·labora, amb la finalitat d’incentivar el seu consum a les llars, així com donar visibilitat a la riquesa i diversitat del patrimoni cultural que gestionen.

A l’escena musical, L’Auditori de Barcelona ha preparat la “Coronalist de L’Auditori” -una llista d’Spotify amb més de 17 hores de música amb les peces que haurien de sonar en directe aquests dies als seus escenaris- o el concert infantil PICA-SO, que convida a descobrir l’univers musical d’un dels pintors més genials del segle XX, Pablo Picasso. A la vegada, el Palau de la Música disposa de la plataforma virtual de continguts “El Palau Digital” amb concerts, conferències, masterclasses i trobades amb artistes, i tant el Gran Teatre del Liceu de Barcelona com el Teatro Real de Madrid han compartit a través de la plataforma MyOperaPlayer alguns dels grans èxits de les últimes temporades com La Bohème i Rigoletto.

Pels amants del teatre, el TNC ha publicat més de 60 obres en format digital, clàssics i contemporanis, disponibles a la seva web. A més, a través de les seves xarxes socials s’organitzen trobades a Instagram Live amb membres dels equips artístics, per intercanviar experiències.

Els museus també s’han unit a aquesta iniciativa i el MNAC proposa recorreguts per diverses de les seves col·leccions virtuals, des del romànic fins a l’avantguarda; des de la pintura mural fins els tresors de monedes; des del Mestre de Sant Climent de Taüll fins a Salvador Dalí. De la mateixa manera, el MACBA disposa d’una app gratuïta des d’on es poden visitar les seves exposicions i conèixer més en profunditat els seus artistes més rellevants. A més, ha creat seccions especials com Diari de confinament per a donar a conèixer les experiències de diferents artistes de la Col·lecció MACBA durant les seves estades a casa i Recorreguts, una altra secció que proposa itineraris transversals per als continguts de la web com àudios, vídeos, fitxes d’artistes, etc.

D’aquesta forma, la Fundació Damm reforça, una vegada més, el seu compromís amb la cultura i la societat; un compromís que data des dels seus inicis i que, després de més de 65 anys d’activitat, segueix més vigent que mai.

Recomanacions culturals de la Fundació Damm per a aquests dies