Ramon Agenjo entrega el Premi Especial de l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició 2021
Cultura 20 de juliol de 2021

L’Acadèmia Catalana de la Gastronomia i la Nutrició (ACGN) ha celebrat una nova edició dels Premis Nacionals de Gastronomia, que enguany arriben a la dinovena edició i busquen distingir a cuiners, professionals, institucions o col·lectius per l’excel·lència en la seva tasca i per l’aportació a la cuina i la gastronomia.

Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm, i acadèmic i tresorer de l’ACGN, ha fet entrega del Premi Especial de l’Acadèmia 2021 a l’Associació d'Empreses Majoristes de Mercabarna (Assocome) per l’exemple de solidaritat i voluntat demostrada durant la pandèmia. El guardó ha estat recollit per Casimir Llorens, president d’Assocome, organització sense ànim de lucre fundada el 1999 que reuneix a empresaris i operadors majoristes de productes frescos que desenvolupen la seva activitat a Mercabarna.

Assocome ha demostrat amb escreix la solidaritat i la voluntat premiada per l’ACGN durant tota la pandèmia, no deixant de proveir a botigues, mercats o supermercats per garantir que tothom pogués alimentar-se.

A més d’Assocome, en l’edició d’enguany Jordi Vilà, xef del restaurant Alkimia (Barcelona), ha sigut reconegut amb el Premi Nacional de Gastronomia; Rafel Muria (Quatre Molins, Cornudella de Montsant), amb el Premi Revelació, i Javier Oliveira (Via Veneto, Barcelona), amb el Premi Cap de Sala.

Més informació a www.acgn.cat.

Autoritats i guanyadors dels Premis Nacionals de Gastronomia 2021