Ramon Agenjo dona el tret de sortida a la cinquena edició del Barcelona Obertura Spring Festival i de Ciutat de Clàssica
Cultura 13 de febrer de 2024

Ramon Agenjo, president de Barcelona Obertura i vicepresident de la Fundació Damm, ha donat el tret de sortida a la cinquena edició del Barcelona Obertura Spring Festival i de Ciutat de Clàssica, dues iniciatives amb la música clàssica com a protagonista que tindran lloc a diferents espais de la ciutat de Barcelona del 5 al 24 de març. La programació engloba més de 500 artistes internacionals i talents locals que participaran en 40 concerts que es duran a terme en 26 escenaris de la ciutat.

L’Obertura Spring Festival retorna a la ciutat per seguir oferint la millor oferta nacional i internacional als escenaris de les tres institucions principals: el Gran Teatre del Liceu, el Palau de la Música Catalana i L’Auditori de Barcelona. Enguany, el festival reuneix un destacat programa amb noms reconeguts com el de Bob Wilson, Anna Vinnitskaya, Jordi Savall, Alisa Weilerstein, Augustin Hadelich i Teodor Currentzis.

La Fundació Damm col·labora un any més amb el festival Ciutat de Clàssica, que oferirà a la ciutadania 23 concerts gratuïts a diferents edificis històrics i espais emblemàtics de Barcelona, amb l’objectiu d’enfortir la vinculació entre la música clàssica i la ciutat. El proper 6 de març, l’Antiga Fàbrica Estrella Damm acollirà el Concert Inaugural Ciutat de Clàssica, protagonitzat per l’Ensemble de saxos del Conservatori del Liceu i SenArts Quintet.

Ramon Agenjo va ser un dels principals impulsors de Barcelona Obertura, un projecte cultural que neix de la unió de les tres sales de música clàssica més importants de la ciutat, el Gran Teatre del Liceu, el Palau de la Música Catalana i L’Auditori, amb l’objectiu de promocionar internacionalment la ciutat de Barcelona a través de la música clàssica. Cada temporada, Barcelona Obertura selecciona els millors concerts i produccions musicals de les tres sales i els agrupa en paquets especials, oferint al visitant una experiència excepcional.

Més informació a www.barcelonaobertura.com