L’equip d’esquí alpí adaptat de la Fundació También tanca una temporada plena d’èxits
Esport 12 de abril de 2022

La setmana passada, l’equip d’esquí alpí adaptat de la Fundació También –format per María Martín, Audrey Pascual, Nathalie Carpanedo, Irene Villa, Francisco Javier Cabello, Javier González i Eric Sanz– va posar fi a una temporada d’esquí plena d’èxits després de la finalització de la Copa d’Espanya Inclusiva i el Campionat d’Espanya d’esquí alpí adaptat.

L’equip va començar l’any participant en la primera edició de la Copa d’Espanya Inclusiva d’esquí alpí, celebrada a Baqueira Beret. Acompanyats d’un temps radiant i una neu en condicions immillorables, els esquiadors de También van aconseguir fer-se amb vuit medalles, cinc de les quals van ser d’or.

Un mes més tard, i tan sols amb disset anys, Audrey Pascual causava sensació a Suïssa després de participar en la Copa d’Europa. La integrant més jove de l’equip, va tornar de la competició amb quatre medalles d’or, obtingudes a les modalitats de gegant i eslàlom.

Un dels moments més destacats de la temporada va ser la celebració del 15è Trofeu Santiveri Sierra Nevada d’Esquí i Snowboard Adaptat. Organitzat per la Fundació También, l’esdeveniment va homenatjar l’esquiadora Blanca Fernández Ochoa amb la celebració d’un memorial i la denominació d’un trofeu en el seu honor. Tot i la complicada situació de les pistes a causa de les condicions de la neu, l’afluència de participants –tant d’esquiadors amb discapacitat novells com dels més experimentats– fou tot un èxit.

La temporada de competició va finalitzar després de les darreres proves de la Copa d’Espanya Inclusiva i del Campionat d’Espanya d’esquí alpí adaptat. Tot i que María Martín i Miguel Gutiérrez – guanyadors indiscutibles de la Copa d’Espanya – no van poder acabar el Campionat d’Espanya, Nathalie Carpanedo i Irene Villa van triomfar en la prova de gegant es van emportar l’or i la plata, respectivament. En la modalitat d’eslàlom, Irene Villa va aconseguir dues plates més, mentre que Audrey Pascual va quedar en primera posició. L’esquiadora, a més, tanca una temporada brillant, obtenint la sisena posició a la classificació de la Copa d’Europa.

La Fundació Damm manté una estreta relació amb la Fundació También, amb qui col·labora des de fa anys. Per saber més informació sobre els seus projectes, podeu consultar la seva pàgina web: www.tambien.org