L’Arxiu Històric de Damm s'obre al públic
Cultura 30 de juny de 2021

L’Antiga Fàbrica Estrella Damm estrena un nou servei de visites guiades, a través del qual els amants del món cerveser podran descobrir la història de l’emblemàtic edifici del carrer Rosselló de Barcelona, així com l’arxiu històric de la companyia, impulsat per la Fundació Damm.

L’arxiu Històric de Damm és la primera parada de la visita. Es tracta d’una de les col·leccions privades més importants de Catalunya, la qual compta amb més de 147.000 articles classificats i digitalitzats, entre objectes, fotografies i centenars de pel·lícules que sumen més de 6.100 hores de visionat en sessió contínua. Uns objectes imprescindibles, no només per narrar els 145 anys de la companyia, sinó també per erigir-se com a fil conductor de la memòria de tot un país.

Els orígens de l'Arxiu Històric de Damm es remunten al 1992 amb l'aturada de la producció de cervesa a l'edifici del carrer Rosselló a Barcelona, actualment l'Antiga Fàbrica Estrella Damm. Aquell edifici, que va funcionar com a fàbrica durant gairebé noranta anys, havia acumulat tot tipus d'objectes que podrien haver-se perdut quan es va acabar la seva activitat productiva. No obstant això, aquells milers d'articles es van poder salvar gràcies a la iniciativa de tres treballadors de Damm que van saber veure el valor històric dels objectes i van actuar per assegurar que es conservés la memòria de la companyia.

Així va ser com Carlos Cervantes, Pedro Peiró i Manuel Peribáñez van decidir rescatar de l'oblit tot aquest material i van iniciar una tasca de recopilació que va durar diversos anys. La tasca desinteressada d'aquestes tres persones en els seus inicis, i el suport de la Fundació Damm després, han permès configurar una de les col·leccions històriques més importants en la seva categoria per dimensió i per varietat.

La visita continua pels diferents espais de l’edifici on abans s’elaborava la cervesa, avui reconvertits en sales per a la celebració d’esdeveniments culturals, esportius i gastronòmics amb els quals l’empresa col·labora i que han convertit l’Antiga Fàbrica Estrella Damm en un punt clau en la vida social i cultural de la ciutat de Barcelona, per acabar amb un tast guiat de cerveses Damm.

La visita a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm pot reservar-se a través de la pàgina web visitas.estrelladamm.com/ca.

L’Arxiu Històric de Damm s'obra al públic

L’Arxiu Històric de Damm s'obre al públic