L’Arxiu Històric de Damm rep la visita d’un grup d’estudiants de TBS Education
Societat 01 de març de 2022

El passat mes de febrer, un grup d’estudiants de màster de l’escola TBS Education van visitar l’Arxiu Històric de Damm, on es conserven, custodien i documenten milers de peces relacionades amb la companyia des dels seus inicis el 1876 fins a l’actualitat. La visita va estar impulsada per Fabien Pecot, professor de “Heritage Marketing” al mateix centre, amb l’objectiu que els i les alumnes poguessin veure en directe com es potencia el patrimoni històric d’una companyia com Damm.

Tal com va explicar Pecot, l’Arxiu Històric de Damm és un bon exemple per mostrar als seus alumnes com construir el patrimoni d’una marca, com gestionar-lo i com estudiar el seu efecte sobre els  consumidors. Va destacar, a més, la importància de l’esforç museogràfic dut a terme a l’Arxiu Històric.

Durant la visita, el grup d’estudiants va poder conèixer més a fons quines són les funcions de l’arxiu i en què consisteixen les tasques d’inventariat, conservació, digitalització, investigació i difusió que s’hi duen a terme. També van visitar la col·lecció, en continua expansió gràcies al concepte d’“arxiu viu”, que permet ampliar-la regularment amb objectes i dissenys actuals de la companyia.

A través de l’Arxiu Històric de Damm, la Fundació Damm custodia milers d’objectes, documents i imatges que conformen un testimoni inestimable dels 146 anys de trajectòria de la companyia. Es tracta d’un llegat de gran valor històric, social i cultural que els experts i expertes de l’Arxiu s’esforcen per catalogar, estudiar i preservar, amb l’objectiu de fer-lo cada vegada més accessible a un major nombre de visitants.

L’Arxiu Històric de Damm rep la visita d’un grup d’estudiants de TBS Education