L’Antiga Fàbrica Estrella Damm acull La Festa d’El Gran Projector de Foto Colectania
Cultura 15 de juny de 2023

L’Antiga Fàbrica Estrella Damm va acollir ahir la Festa d’El Gran Projector, que posava fi al cicle de fotoprojeccions organitzat durant el mes de maig per Foto Colectania. Una iniciativa aque té com a objectiu donar suport i visibilitat als projectes fotogràfics de les Escoles Amigues de l’entitat.

L’esdeveniment, que va presentar els treballs dels nous talents de l’àmbit de la fotografia, va premiar el projecte de Lucía Morón “Te amo. Yo tampoco”, que reflexiona al voltant dels mandats socials, culturals i familiars que envolten el matrimoni i l’amor romàntic. També es van projectar els altres set projectes finalistes del cicle: “Días de Cenizas” de Manuel Carmona, “L’herència latent” de Sílvia Isach Saumell,  “Colossus” d’Amadeu del Río, “Diente de leche” de Sílvia Ayerra, “I això, de quin color és?” de Satnof (Isaac Planella), “Involuntary” d’Olga Pastor i “Dor” d’Ana María Topoleaniu.

La trobada va estar amenitzada per Daniel Mayrit i va comptar amb la reconeguda fotògrafa Estela de Castro. També hi va participar Àlex Galí, coordinador general de la Fundació Damm.

La Fundació Damm col·labora des de 2016 amb diverses activitats de Foto Colectania, amb un èmfasi especial en “El Projector de les Escoles Amigues", que busca donar valor als millors talents dels estudiants de fotografia de Barcelona. Fundada el 2002, Foto Colectania és una entitat sense ànim de lucre que té com a finalitat difondre la fotografia i donar-la a conèixer en l’àmbit social, artístic i educatiu.

Més informació a fotocolectania.org