L’Antiga Fàbrica es converteix per un dia en parc de Bombers
Societat 29 de novembre de 2017

Els Bombers de Barcelona han escollit l’Antiga Fàbrica Estrella Damm com a escenari per la presentació del calendari solidari del 2018 que han fet per a recaptar fons per a La Marató de TV3, dedicada a les malalties infeccioses.

El calendari del 2018 dels Bombers de Barcelona és un projecte personal del bomber i fotògraf Francesc Plana Rafi, que juntament amb la Plataforma de Bombers per a la Defensa del Patrimoni de Bombers de Barcelona, ha produït un calendari històric on els protagonistes són els bombers i també els vehicles que han format part de la història dels Bombers de Barcelona des de l’any 1833 fins avui en dia.

Els fons recaptats amb la venda del calendari van destinats a La Marató de TV3, que enguany es dedica a les malalties infeccioses, i a l’Associació Bombers Solidaris, que agrupa accions on intervenen els Bombers en projectes internacionals i locals.

La Fundació Damm ha aportat el seu granet de sorra en aquest projecte mitjançant la cessió dels espais de l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm del carrer Rosselló per fer la presentació del calendari, a més de finançar-ne la versió de luxe. Durant un dia, els patis de l’Antiga Fàbrica es van convertir en un parc de bombers amb vehicles de fa gairebé 200 anys així com amb els models més moderns, sense oblidar el cos de bombers que van ser els autèntics protagonistes.

bombers