La Schubertíada presenta la seva 29a edició a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm
Cultura 11 de març de 2021

Avui s’ha presentat a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm la 29a edició de la Schubertíada, el festival organitzat per l’Associació Franz Schubert dedicat a la figura del compositor austríac.

L’edició d’aquest any comptarà amb un total de 30 concerts, amb la participació de 25 músics estrangers i 33 músics espanyols. Vilabertran serà, com sempre, el centre neuràlgic del festival, però també hi haurà concerts a Barcelona, Castelló d’Empúries, Vilajuïga a més de la Schubertíada de Valdegovía (Àlaba), un concert a l’Església de Cadaqués, en col·laboració amb el festival de Cadaqués, i un concert a la catedral de Mondoñedo (Lugo), organitzat conjuntament amb el Festival Bal y Gay.

La presentació del festival ha comptat amb la presència de Sonia Mulero, directora de la Fundació Banc Sabadell; Xavier Cester, director de l'àrea de música de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Josep Manuel Rueda, director de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural; Jordi Roch, president de l'Associació Franz Schubert, i Víctor Medem, director de la Schubertíada.

La Fundació Damm −que té objectiu afavorir el creixement del teixit cultural, esportiu i social del nostre entorn−, col·labora des de 2015 amb l’Associació Franz Schubert, organitzadora del festival. Àlex Galí, coordinar general de la Fundació Damm, va ser l’encarregat de donar la benvinguda a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm i de destacar el gran paper que realitza l’entitat de fer arribar el lied −el gènere preferit de Schubert− a tota la societat.

Si vols més informació sobre la Schubertíada clica aquí.

La Schubertíada presenta la seva 29a edició a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm