La Fundació Damm inicia les obres de la seva Ciutat Esportiva
Fundació Damm 30 de novembre de 2022

La Fundació Damm, entitat que vertebra les múltiples accions de mecenatge i filantropia de Damm, va iniciar el passat 17 de novembre els treballs per a la construcció de la que serà la seva futura ciutat esportiva. Les instal·lacions, que ocuparan una superfície de 30.000m2 a la muntanya de Montjuïc (Barcelona), aprofitaran tot el potencial de l'espai, incorporant l'entorn natural com un valor afegit al complex esportiu.

El complex esportiu comptarà amb dos camps de Futbol 11 −un dels quals es podrà dividir en dos camps de Futbol 7− i dos edificis. L'edifici principal acollirà les oficines del Club de Futbol Damm, a més dels serveis mèdics del Club, gimnàs, vestuaris del camp principal i sala d'estudis, per donar continuïtat a la formació acadèmica dels jugadors i les jugadores. En el segon edifici, situat entre els dos camps de futbol, se situaran uns altres vestuaris, les graderies −amb una capacitat de fins a 550 espectadors− i una àrea de restauració de 100m2.

Els treballs s'han iniciat amb els moviments de terra que permetran anivellar el terreny i preparar la instal·lació dels dos camps de futbol previstos. En paral·lel, s'està duent a terme la rehabilitació de l'edifici principal, a més de l'habilitació dels accessos al recinte. S'estima que les obres s'allargaran durant 14 mesos, podent començar a fer ús de les instal·lacions a principis de 2024. L'usuari principal de les instal·lacions serà el Club de Futbol Damm, però no serà l'únic. La Fundació Damm posarà les instal·lacions a la disposició dels treballadors i les treballadores de Damm, així com de les seves famílies, en el marc de la decidida aposta de la companyia per la salut de totes les persones que la integren.

Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm i president del Club de Futbol Damm, i Vicente del Bosque

Sobre el terreny, Del Bosque es va interessar per l’avanç de les obres de construcció de la ciutat esportiva, a més del projecte formatiu del Club de Futbol Damm; un projecte que coneix de prop després que fos el convidat d'honor del sopar de clausura de la temporada 2017/18 de l'entitat. “Em sento molt proper a aquest projecte. Penso en la il·lusió que ha de sentir tot el Club per veure una ciutat esportiva que serà envejable i estic desitjant veure-la. Segur que representarà tot un orgull pels jugadors i jugadores de la Damm”, va afirmar Del Bosque durant la visita.

Vicente del Bosque, Carles Domènech (CFDamm), Jordi Pagès (Max de Cusa) i Bernat Ardèvol (HiHa Studio)

Després de la xerrada, Del Bosque es va desplaçar fins a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona per a compartir un dinar amb l'equip tècnic del Club de Futbol Damm.

La futura Ciutat Esportiva de la Fundació Damm: Un complex respectuós amb l'entorn

El disseny del nou complex esportiu de la Fundació Damm es va plantejar des de l'inici amb un objectiu clar: integrar les instal·lacions en el paisatge de la muntanya de Montjuïc, aconseguint una ciutat esportiva adequada a les necessitats actuals i lliure d'emissions de CO₂.

La nova ciutat esportiva de la Fundació Damm s'ha dissenyat seguint criteris de sostenibilitat i eficiència energètica, amb l'objectiu d'aconseguir unes instal·lacions Nearly Zero Energy Building (NZEB) i energèticament autosuficients. Per fer-ho possible, s'han previst instal·lacions i equips de producció d'última generació que, per la seva eficiència i alt rendiment, minimitzaran el consum energètic del centre. Un consum que serà 100% elèctric i que es nodrirà d'una instal·lació de plaques fotovoltaiques.

Els excedents dels moviments de terres necessaris per fer les esplanacions dels camps de futbol formen part de la intel·ligència del projecte. Aquestes terres sobrants es redisposaran, formant àrees de laminació i infiltració de les aigües pluvials que permetran una gestió òptima de les aigües superficials, ja que evitaran sobrecarregar les xarxes de la ciutat i es podran reaprofitar per al reg. A més, s'optarà per una vegetació rústica, adaptada al clima de Barcelona i, amb l'objectiu d'optimitzar el consum d'aigua, es preveu la instal·lació d'un dipòsit per a emmagatzemar l'aigua de la pluja, la qual s'utilitzarà per al reg i el manteniment dels camps de futbol i dels espais de l'entorn dels edificis. Tot això amb l'objectiu d'aconseguir unes instal·lacions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.

Sobre el Club de Futbol Damm

L'any 1954, un grup de treballadors de Damm van decidir crear un club de futbol amb la finalitat de formar i educar a la joventut del barri on la companyia tenia la seva fàbrica, on avui se situa l'actual Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona.

Seixanta-vuit anys després, la voluntat del Club de Futbol Damm continua sent la mateixa: formar joves jugadors i jugadores sent fidel als seus orígens, i ajudar en el desenvolupament de futurs i futures futbolistes. Pel CF Damm han passat jugadors i jugadores com Gerard Moreno, Aleix Vidal, Edu Expósito, Ramon Terrats, Maria Pérez, Montse Quesada, Laia Parera, Mario Gila, Cristian Tello, Rubén Alcaraz, Carlos Clerc o Keita Baldé, entre altres, que avui en dia estan competint a l'elit del futbol mundial.

Sobre la Fundació Damm

La Fundació Damm vertebra i difon les múltiples accions de mecenatge i filantropia dutes a terme per Damm per contribuir a la construcció d'una societat més justa i igualitària, a través del desenvolupament social, esportiu i cultural del nostre entorn. Al 2021 la Fundació va comptar amb un pressupost de prop de 3,32 milions d'euros, i compta amb acords de col·laboració amb més de 65 entitats culturals, socials, educatives i esportives.

La Fundació Damm inicia les obres de la seva ciutat esportiva