La Fundació Damm ha col·laborat en la distribució de respiradors i bifurcadors a hospitals des de l’inici de la crisi sanitària
Societat 20 de maig de 2020

Des que va començar la crisi sanitària derivada del Covid-19, la Fundació Damm ha col·laborat en la distribució dels respiradors i bifurcadors que l’aliança del Consorci de la Zona Franca de Barcelona i Leitat estan fabricant a través de la impressió 3D

Els bifurcadors permeten que dos pacients -podent arribar fins a tres o quatre pacients- puguin utilitzar, de manera simultània, un únic equip de respiració assistida amb els mateixos requeriments de ventilació,. Tant el disseny del bifurcador com el del respirador s’ha simplificat al màxim, desenvolupant uns dispositius robustos, d’utilitat i menor complexitat per facilitar la seva fabricació.

Alfil Logistics, operador logístic de confiança de Damm, està distribuint els respiradors i els bifurcadors a diferents centres sanitaris d’Espanya i al Servei d’Emergències Mèdiques de Catalunya. Una tasca que no seria possible sense el suport del Grup Social CARES, centre especial d’ocupació sense ànim de lucre per a persones amb discapacitat i en risc d’exclusió social, que està gestionant l’embossament i etiquetat dels bifurcadors.

La col·laboració de la Fundació Damm en la distribució d’aquests dispositius sanitaris se suma a les accions realitzades per la Fundació, com la donació de més de 300.000 litres d’aigua mineral a centres sanitaris, hospitals i entitats socials de més de 20 províncies; la col·laboració amb les iniciatives de xefs i restaurants de Barcelona, Madrid i Palma, que preparen i porten menjar a personal d’hospitals i de residències de la tercera edat, així com a menjadors socials, arribant a servir més de 10.000 àpats al dia; l’entrega diària a la Comunitat de Madrid de 4.000 sandvitxos Rodilla a gent gran, sanitaris, persones dependents o conductors de l’Empresa Municipal de Transports, o la donació de 5.400 ampolles del batut de llet i cacau Laccao a la Fundació Aladina, entre d’altres.