La Fundació Damm convida a col·laboradors i col·laboradores de Damm a veure “La Plaça del Diamant”
Fundació Damm 06 de novembre de 2023

El passat 3 de novembre, 300 persones entre col·laboradors i col·laboradores de Damm i les seves amistats i familiars van pogut gaudir de La Plaça del Diamant al TNC. Una adaptació de la novel·la homènima de Mercè Rodoreda, que s’ha representat al TNC des del 28 de setembre al 5 de novembre i que tot just inicia la seva gira per 20 localitats de Catalunya, València i les Illes Balears.

Abans de començar la funció, Carlota Subirós, directora de l’obra, va donar la benvinguda als i les assistents i va agrair el mecenatge de la Fundació Damm, que col·labora des de fa anys amb el TNC, i és la patrocinadora principal d’aquesta adaptació teatral de La Plaça del Diamant de Mercè Rodoreda, una de les novel·les més punyents i alhora més estimades de la literatura catalana, que narra la història de la Natàlia, una dona humil del barri de Gràcia que viu els trasbalsos de la Segona República, la Guerra Civil i el franquisme.

L’adaptació teatral de Carlota Subirós aposta per donar tot el protagonisme a la veu de la Natàlia a través d'un poderós equip d'onze actrius d'edats i perfils diversos, acompanyades per la música en directe de la compositora Clara Aguilar. Així, la posada en escena genera un calidoscopi que descobreix tots els matisos i contrastos de la vida de la Natàlia, la qual ressona amb força amb les nostres pròpies vides i amb les vides de les nostres mares i àvies i besàvies.

El TNC és una institució cultural pública que vol contribuir al posicionament de les arts escèniques com a eina de millora d'una societat en constant evolució, mitjançant l'excel·lència de propostes artístiques i pedagògiques obertes a tothom. Més informació a www.tnc.cat

Fotografia de ©David Ruano / TNC