La Fundació Damm col·labora en la cerca d’un nou tractament per lluitar contra la leucèmia limfoblàstica
Societat 10 de febrer de 2021

L’any 2016, l’Hospital Clínic de Barcelona va iniciar un projecte de recerca per trobar un nou tractament per les persones que pateixen leucèmia limfoblàstica i que no responen als tractaments convencionals. Un projecte al qual la Fundació Damm va participar des d’un primer moment a través del Projecte ARI, amb el que la Fundació col·labora des de 2016

Després de més de 4 anys de recerca, l'Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) ha aprovat el CAR-T ARI-0001 (nou sistema de teràpia que utilitza el sistema immunològic per lluitar contra la malaltia), desenvolupat per l'Hospital Clínic, per al seu ús en pacients majors de 25 anys amb Leucèmia Limfoblàstica resistent als tractaments convencionals. Es tracta del primer CAR-T desenvolupat íntegrament a Europa que és aprovat per una agència reguladora i el primer tractament amb cèl·lules modificades genèticament que ho aconsegueix a Espanya.

D’aquesta manera, l’Hospital Clínic de Barcelona ha estat reconegut com el primer centre a Europa que, d’ara en endavant, subministrarà aquest tractament gestionat 100%  in house i dins del sistema sanitari públic.