La Fundació Damm acompanya a persones refugiades d’Ucraïna al Palau de la Música
Societat 02 de agost de 2022

Ahir al vespre, vint-i-cinc persones refugiades provinents d’Ucraïna van assistir al concert de Dmytro Choni al Palau de la Música, acompanyats per col·laboradors i col·laboradores de Damm. El jove pianista va interpretar diverses peces de Debussy, Brahms, Skriabin, Silverstrov i Ginastera.

Nascut a Ucraïna, Dmytro Choni va saltar a la fama el 2018 després de guanyar el Concurs Internacional de Piano Paloma O’Shea. Des de llavors, ha actuat a sales de concerts d’arreu del món i ha seguit ampliant el seu palmarès de premis internacionals, entre els quals s’inclouen el Primer Premi al Concurs Internacional de Piano Bösendorfer USASU, el Prix du Piano Bern o el primer Premi a Competició de Piano de Roma.

Dmytro també ha ofert nombrosos recitals en solitari i concerts de música de cambra, incloent-hi actuacions amb l'Orquestra Simfònica de Phoenix, l'Orquestra Simfònica de RTVE, l’Ensemble Esperanza, l'Orquestra Simfònica de la República de San Marino, l'Orquestra Filharmònica de Seongnam o la Real Filharmonía de Galícia, entre altres.

La Fundació Damm ajuda a fer accessible la cultura, fent costat a entitats culturals de tot el país com és el cas del Palau de la Música, amb qui col·labora des de fa anys. Per a més informació, podeu consultar el seu lloc web.

La Fundació Damm segueix de prop l'evolució de les necessitats socials generades pel conflicte a Ucraïna. Dins d'aquest marc, al març d'enguany va col·laborar amb World Central Kitchen donant aliments i begudes per a satisfer les necessitats bàsiques de les persones procedents d'Ucraïna obligades a abandonar el seu país fugint de la guerra. De la mateixa manera, els col·laboradors i col·laboradores de Damm van participar en la Magic Line SJD, la mobilització solidària en favor de les persones en situació vulnerable que organitza cada any la Obra Social de Sant Joan de Déu, que va destinar part de la recaptació obtinguda en ajudes per a atendre famílies refugiades procedents d'Ucraïna.