La Damm segueix aportant talent al futbol base dels clubs professionals
Esport 13 de novembre de 2019

Acaba la temporada, els equips celebren els títols aconseguits, es feliciten per la feina realitzada i es desitgen unes bones vacances. I, en molts casos, alguns dels jugadors i jugadores més importants s’acomiaden per sempre. És una de les raons de ser del Club de Futbol Damm, referent en la formació de joves esportistes i nodridor de talent dels clubs professionals, que fixen un dels seus nuclis de captació en la pedrera de l’equip cerveser. I, aquest estiu, no ha estat una excepció: 32 esportistes han decidit abandonar la Damm per seguir amb la seva progressió com a futbolistes a equips professionals com Barça, Espanyol, Girona, Atlético de Madrid, Valencia, Villarreal, Levante, Alavés o Mallorca.

El Juvenil A ha hagut de planificar el seu retorn a Divisió d’Honor sense el talent de Marc Esteban (Zaragoza), el múscul d’Omar de la Cruz (Mallorca) i la potència de Marc Granero (Girona). Tots tres ja formaven part del primer equip cerveser la temporada passada com a juvenils de segon any i, curiosament, seran rivals dels homes de Luis García a la lliga.

El Juvenil Femení també ha hagut de fitxar per reforçar la baixa de dues jugadores clau per Juli Garcia. La portera Montse Quesada (2001), capitana i heroïna la temporada passada en la final de Copa, s’ha incorporat a l’Espanyol, on juga amb el filial i alterna entrenaments amb el primer equip, amb el qual ja ha debutat a Primera Divisió. La jove migcampista Clara Carmona (2002) ha fet el salt al primer equip del Seagull, club badaloní de referència al futbol femení català que competeix a Segona Divisió, i on també juga l’excervesera Irina Uribe.

També destaquen les baixes de Dani Cervera i Josep Lluís Díaz ‘Pochito’, jugadors importants al Cadet A que s’han incorporat directament al Juvenil B de Barça i Espanyol, respectivament. De l’Aleví A semifinalista de Copa Catalunya han marxat Kaua Santos i Toni Velilla amb destí al club blanc-i-blau.

Però si hi ha un equip que ha patit canvis sensibles aquest estiu és l’extraordinari Infantil B de Mario Garcia, campió de Lliga i invicte durant 41 partits. L’entrenador ha signat pel Benjamí B del Barça, on també vesteixen de blaugrana Adam i WesleyPau Font i Àlex Partera han marxat a l’Espanyol, el capità Félix Giménez a l’Atlético de Madrid, Iker Moreno al Villarreal i Rafa Edo al Levante.

El CF Damm observa amb joia i orgull aquests moviments de jugadors i jugadores cerveseres, que no fan més que reafirmar la tasca que realitzen tots els professionals del Club, des de la captació fins a la competició, passant per la formació diària dels entrenaments. Al mateix temps, aquestes xifres augmenten l’exigència de la secretaria tècnica, que ha de seguir confeccionant plantilles vàlides i de qualitat per seguir formant joves talents, doncs ja són gairebé 150 els esportistes que han reforçat clubs professionals en els darrers sis anys.

Esportistes que han marxat a equips professionals aquest estiu:

2001 | Juvenil A

Aniol Comajuncosa - FC Barcelona

2011 | Benjamí B

Mamadou Keita - FC Barcelona

Equips de destí dels esportistes:

RCD Espanyol: 10 jugadors i 1 jugadora

FC Barcelona: 7 jugadors