Els socis d'Sport Cultura Barcelona, al Museu Reina Sofía de Madrid
Cultura 18 de gener de 2018

La visita es va iniciar amb la benvinguda als assistents per part de Rosa Rodrigo, assessora i directora de desenvolupament estratègic i de negoci del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofía. La visita es va centrar en la ‘Col·lecció 1’, que és la principal del Museu, començant per l’obra ‘La dona en blau’, un quadre de Picasso de 1901. El recorregut va continuar amb les obres de Gutiérrez Solano, Juan Gris, Ángeles Santos, Salvador Dalí i Joan Miró, finalitzant amb el ‘Guernica’ de Picasso, una de les obres de referència de la pintura universal del segle XX. Finalment, la comitiva també va poder visitar la recent inaugurada exposició ‘Basta y Sobra’, de l’artista sudafricà William Kentridge, guardonat amb el Premi Princesa d’Astúries de les Arts 2017.

La visita, que va comptar amb una quinzena de participants, entre els quals el patró director de la Fundació Damm, Ramon Agenjo, i el president d’Sport Cultura Barcelona, Albert Agustí, va ser guiada per Cristina Guidán. Els amplis coneixements de Guidán sobre l’obra pictòrica del Museu van enriquir considerablement la jornada, podent visualitzar i contextualitzar les obres amb molt més coneixement.

sofia