El nou llibre dels periodistes solidaris mira al Mediterrani amb Ernesto Valverde
Societat 27 de març de 2018

El grup de periodistes esportius que editen els Relats Solidaris de l’Esport van presentar, a la seu del Banc de Sabadell a Barcelona, la catorzena edició d’aquest projecte que pretén ajudar a entitats i organitzacions que es preocupen per assistir i mitigar algunes de les mancances de la nostra societat. L’any 2017 el padrí del llibre solidari va ser el campió del món de MotoGP, Marc Márquez, i l’ong que va rebre tota la recaptació del llibre va ser l’Associació Esclat.

Aquest any el privilegi d’exercir de padrí ha estat per l’entrenador del Barça, Ernesto Valverde, i el receptor de la recaptació serà l’organització humanitària no governamental i sense ànim de lucre Proactiva Open Arms, que lluita al Mediterrani per salvar un bon nombre de vides humanes que arriben a les costes europees fugint dels conflictes i de les misèries dels seus països. Es dediquen al salvament de les embarcacions de persones que necessiten auxili al Mediterrani, així com a la denúncia de les injustícies que estan patint i que ningú explica. El màxim responsable de Proactiva Open Arms és Òscar Camps.

La Fundació Damm, que n’és col·laboradora des de la primera edició del llibre, va ser present a l’acte amb Ramon Armadàs, patró-director de la Fundació, i Àlex Galí, coordinador general.

ernesto valverde