El carro de botes de la Fundació Damm torna a celebrar els Tres Tombs
Cultura 19 de abril de 2021

Després de gairebé 400 dies sense desfilar per les festes dels Tres Tombs degut a la pandèmia de la Covid-19, el carro de botes de la Fundació Damm ha participat a la popular celebració del municipi de La Garriga (Barcelona).

Aquesta festa, celebrada arreu del territori català, se celebra en honor a Sant Antoni Abat, patró dels animals. La tradició, que prové del segle XV, consisteix a donar tres voltes amb els cavalls, carros i altres animals de tir per l'interior d’una població, passant sempre per alguna església o ermita dedicada a Sant Antoni, on després tindrà lloc la benedicció dels animals.

Així doncs, la Fundació Damm tornarà a participar en les celebracions de la festivitat dels Tres Tombs a tot Catalunya cedint, com és habitual, una de les peces més destacades del seu Arxiu Històric: una rèplica dels carros de cavalls de principis del segle XX, que s’utilitzava per transportar botes de fusta, carregat amb 50 barrils originals dels anys 50.

El carro de botes de la Fundació Damm torna a celebrar els Tres Tombs