David Gala y Dani Santigosa guanyen la medalla d'or als Jocs Europeus 2023
Esport 26 de juny de 2023

David Gala i Dani Santigosa han guanyat la medalla d'or en els Jocs Europeus 2023, que incloïen el pàdel com a disciplina per primera vegada en la seva història. L'actual jugador i l'exjugador del CP Damm van arribar al podi després de vèncer en dos sets a l'altra parella espanyola formada per Alonso Rodríguez i Pablo García, en una trobada de poc més d'una hora i en el qual es van emportar la victòria amb un doble 6-3.

A més de la medalla d'or en la categoria masculina, els dos jugadors també van arribar al podi en altres dues modalitats: Daniel Santigosa i Noa Cánovas van aconseguir una altra medalla d'or en dobles mixt després de guanyar en la final als italians Marco Assaetta i Giulia Sussarello, mentre que David Gala va aconseguir el bronze al costat de la seva companya Araceli Martínez, també en categoria mixta, després de vèncer als francesos Lucile Pothier i Thomas Leygue.

Amb tan sols 17 i 19 anys, els dos jugadors ja destaquen en l'escena del pàdel internacional. Manu Pascual, director esportiu del CP Damm va expressar la seva admiració per la fita aconseguida: “Que el nostre jugador David Gala aconsegueixi al costat d'Araceli Martínez la primera medalla en uns jocs europeus per al pàdel espanyol és una autèntica meravella, però que aconsegueixi la medalla d'or al costat de Dani Santigosa, exjugador del Club de Pàdel Damm, és una cosa que enorgulleix a tots els membres del Club”.

David Gala juga en el Club de Pàdel Damm des de fa anys i actualment competeix en la categoria Júnior. Per part seva, Dani Santigosa va deixar el CP Damm la temporada passada després de finalitzar la seva etapa formativa, i ja competeix en l'esfera del pàdel professional. La parella ha estat seleccionada en diverses ocasions per a formar part de la Federació Espanyola de Pàdel i de la Federación Madrileña, i actualment es troben entre els 100 millors jugadors en el rànquing de World Padel Tour.

El director del CP Damm també ha volgut donar l'enhorabona a tota la delegació espanyola pels excel·lents resultats aconseguits a Cracòvia, i ha felicitat el president de la Federació Espanyola de Pàdel, Ramón Morcillo, i a Juanjo Gutiérrez, seleccionador nacional, per la seva labor amb els jugadors i jugadores. En total, la delegació espanyola de pàdel ha tancat la seva participació en els Jocs Europeus amb cinc medalles: dos ors, dues plates i un bronze.

Dani Santigosa, Noa Cánovas, Araceli Martínez i David Gala

Fotos: Comité Olímpico Español

David Gala y Dani Santigosa ganan la medalla de oro  en los Juegos Europeos 2023