Alejandro Blanco, president del Comitè Olímpic Espanyol, visita la futura Ciutat Esportiva de la Fundació Damm
Fundació Damm 25 de juliol de 2023

El president del Comitè Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco, ha visitat aquest matí les obres de la futura Ciutat Esportiva de la Fundació Damm. Acompanyat per Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm i president del Club de Futbol Damm, i per Carles Domènech, director executiu del Club, Blanco ha pogut veure de primera mà l’avanç dels treballs del complex esportiu, que es preveu inaugurar durant el primer trimestre de 2024.

Blanco, que presideix el Comitè Olímpic Espanyol des de l’any 2005, ha aprofitat la visita per conèixer més a fons el projecte formatiu del Club de Futbol Damm, el qual impulsa l’educació i el desenvolupament humà dels joves esportistes a través dels valors de l’esport. Des de la seva fundació l’any 1954, el Club treballa perquè els seus jugadors i jugadores millorin personal i futbolísticament en cada entrenament i en cada partit, més enllà de les victòries esportives aconseguides.

A la visita també hi ha assistit Josep Maria Valls, president del Club Natació Montjuïc; Àlex Galí, coordinador de la Fundació Damm; Bernat Ardèvol, director de l’estudi d’arquitectura barceloní Hiha Studio, i Joan Vallès, director de projectes de la Constructora del Cardoner.

Alejandro Blanco, president del Comitè Olímpic Espanyol,  visita la futura Ciutat Esportiva de la Fundació Damm

La Ciutat Esportiva de la Fundació Damm s’integrarà de manera sostenible en el paisatge de la muntanya de Montjuïc (Barcelona), oferint unes instal·lacions lliures d’emissions de CO₂. El nou complex comptarà amb dos camps de Futbol 11 −un dels quals es podrà dividir en dos camps de Futbol 7− i dos edificis. L'edifici principal acollirà les oficines del Club de Futbol Damm, a més dels serveis mèdics del Club, gimnàs, vestuaris del camp principal i sala d'estudis, per donar continuïtat a la formació acadèmica dels jugadors i les jugadores. En el segon edifici, situat entre els dos camps de futbol, se situaran uns altres vestuaris, les graderies −amb una capacitat de fins a 550 espectadors− i una àrea de restauració de 100m2.

Els treballs van començar el novembre de l’any passat amb les tasques d’anivellament del terreny per preparar la instal·lació del dos camps de futbol. Des de llavors, s’ha remodelat l’estructura de l’edifici principal i s’hi han instal·lat part de les torres d’il·luminació d’ambdós camps. També s’ha començat a avançar en la construcció de l’edifici entre els dos camps on hi haurà la graderia, del qual ja s’ha completat la planta del soterrani i s’hi estan començant a construir els vestuaris.

Tot i que el Club de Futbol Damm serà el principal usuari de les noves instal·lacions, no serà l’únic. La Fundació Damm posarà les instal·lacions a la disposició dels treballadors i les treballadores de Damm, així com de les seves famílies, en el marc de la decidida aposta de la companyia per la salut de totes les persones que la integren.

Sobre el Club de Futbol Damm

L'any 1954, un grup de treballadors de Damm va decidir crear un club de futbol amb la finalitat de formar i educar a la joventut del barri on la companyia tenia la seva fàbrica,  on avui se situa l'actual Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona.
Seixanta-vuit anys després, la voluntat del Club de Futbol Damm continua sent la mateixa: formar joves jugadors i jugadores sent fidel als seus orígens, i ajudar en el desenvolupament de futurs i futures futbolistes. Pel CF Damm han passat jugadors i jugadores com Gerard Moreno, Aleix Vidal, Edu Expósito, Ramon Terrats, Maria Pérez, Montse Quesada, Laia Parera, Mario Gila, Cristian Tello, Rubén Alcaraz, Carlos Clerc o Keita Baldé, entre altres, que avui en dia estan competint a l'elit del futbol mundial.

Sobre la Fundació Damm

La Fundació Damm vertebra i difon les múltiples accions de mecenatge i filantropia dutes a terme per Damm per contribuir a la construcció d'una societat més justa i igualitària, a través del desenvolupament social, esportiu i cultural del nostre entorn. Al 2022 la Fundació va comptar amb un pressupost de prop de 4,14 milions d'euros, i compta amb acords de col·laboració amb 68 entitats culturals, socials, educatives i esportives arreu del territori.