Museo Reina Sofía

El Museu Reina Sofia va obrir les seves portes l'any 1990 amb la intenció de reflectir la contemporaneïtat artística espanyola en relació amb el context internacional. El seu fons està format per més de 20.000 obres realitzades entre finals del segle XIX i l’actualitat. La col·lecció disposa d’obres d’artistes tan destacats com Picasso, Miró, Dalí, Gris, Delaunay, Braque, Bacon o Magritte, entre d’altres, i la seva peça central és ‘Guernica’ (1937), de Picasso.

La Fundació Damm, col·laboradora del Museu Reina Sofía i d’Sport Cultura Barcelona, va organitzar una visita exclusiva pels membres de l’associació barcelonina. La visita es va centrar en la ‘Col·lecció 1’, que és la principal del Museu, començant per l’obra ‘La dona en blau’, un quadre de Picasso de 1901. La comitiva també va poder visitar l’exposició ‘Basta y Sobra’, de l’artista sud-africà William Kentridge, guardonat amb el Premi Princesa d’Astúries de les Arts 2017.