Ateneu Barcelonès

L’Ateneu Barcelonès és una associació constituïda l’any 1872, resultat de la fusió de l‘Ateneo Catalán i el Centro Mercantil Barcelonés. És una entitat cultural oberta a tothom, sense cap mena de discriminació. L’Ateneu té per finalitats promoure el diàleg, la recerca i la difusió dels coneixements artístics, científics, humanístics i literaris i afavorir la cultura del país, la convivència de la seva gent i la llengua catalana.

Amb el darrer acord de col·laboració signat entre l’Ateneu Barcelonès i la Fundació Damm, la Fundació va realitzar una aportació econòmica a l’Ateneu per a les seves activitats culturals, en especial les incloses a la programació ‘Juliols Joves’, i per a la biblioteca. Aquest és un nou impuls al procés d’ampliar les relacions i d’estrènyer els lligams entre ambdues entitats.

L’acord es va rubricar per part del patró-director Ramon Armadàs i del president de l’Ateneu Barcelonès, Jordi Casassas.