Lluïsos de Gràcia

Els Lluïsos de Gràcia és una associació sociocultural i esportiva, sense ànim de lucre, fundada l’any 1855 a la Vila de Gràcia amb l’objectiu d’oferir espais de formació en el lleure per a infants i joves i fomentar el creixement personal dels adults. Amb aquesta finalitat, l’entitat ofereix un ampli ventall d’activitats culturals i esportives que fomenten els valors de l’associacionisme i la col·lectivitat en un clima de respecte i convivència. Els Lluïsos també promou altres activitats i projectes amb l’objectiu de fomentar la cultura, la identitat i llengua catalanes, el respecte pel medi ambient i la integració de la multiculturalitat. L’any 2009 va ser declarada entitat d'utilitat pública pel Govern de la Generalitat de Catalunya.