La Fundació Damm tindrà ciutat esportiva
Esport 11 de gener de 2021

La Fundació Damm, presidida per Demetrio Carceller Arce, ha adquirit els terrenys per construir la que serà la seva ciutat esportiva. El complex esportiu estarà ubicat a l’antic Golf Montjuïc de Barcelona -en uns terrenys fins ara propietat del Club Natació Montjuïc-, l’usuari principal en serà el Club de Futbol Damm i preveu inaugurar-la a principis de 2023.

El contracte de compravenda va ser ratificat a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona per part de Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm i president del Club de Futbol Damm, i de Jaume Roca, president del Club Natació Montjuïc. A la signatura també hi van ser presents Jorge Villavecchia, director general de Damm; Joan Soteras, president de la Federació Catalana de Futbol, i Enric Bertrán, president de la Federació Catalana de Natació.

“Amb la compra dels terrenys, donem el tret de sortida al que segurament serà un dels projectes més importants en la història de la Fundació Damm: la construcció de la nostra ciutat esportiva. Un somni que es farà realitat el 2023 i que dotarà al Club de Futbol Damm d’unes instal·lacions esportives de primer nivell dins la ciutat de Barcelona. En aquest nou complex, més de 230 nois i noies d’entre 8 i 18 anys es formaran esportiva i humanament a través de la pràctica del futbol, ja que des de la Fundació Damm entenem l’esport com una eina d’educació i de cohesió social”, declarava Agenjo.

Per la seva part, Roca destacava: “La Fundació Damm i el Club Natació Montjuïc compartim la voluntat d’educar a través de la pràctica esportiva a la nostra joventut, i convertir els nois i les noies dels nostres clubs en homes i dones que contribueixin a millorar la nostra societat.”

Firma ciudad deportiva Fundación Damm

La futura ciutat esportiva de la Fundació Damm

La nova ciutat esportiva de la Fundació Damm serà obra conjunta dels estudis d’arquitectura barcelonins Max de Cusa i Hiha Studio. Les noves instal·lacions tindran una superfície de 30.000 m2, distribuïts en dos camps de Futbol 11 -un dels quals es podrà dividir en dos camps de Futbol 7- i dos edificis. L’edifici principal acollirà les oficines del Club de Futbol Damm, a més dels serveis mèdics del Club, gimnàs, vestidors del camp principal i sala d’estudis, per tal de donar continuïtat a la formació acadèmica dels jugadors i les jugadores. En el segon edifici, situat entre els dos camps de futbol, s’hi ubicaran uns altres vestidors, les graderies -amb capacitat fins a 550 espectadors- i una àrea de restauració de 100m2.

El disseny del nou complex esportiu de la Fundació Damm ha estat plantejat amb l’objectiu d’integrar les instal·lacions en el paisatge de la muntanya de Montjuïc, aconseguint una ciutat esportiva adequada a les necessitats actuals i lliure d'emissions de CO2. El nou complex ha estat dissenyat seguint criteris de sostenibilitat i eficiència energètica, amb l’objectiu d’aconseguir unes instal·lacions Nearly Zero Energy Building (NZEB) i energèticament autosuficients. Per fer-ho possible, s’han previst instal·lacions i equips de producció d'última generació que, per a la seva eficiència i alt rendiment, minimitzaran el consum energètic del centre. Un consum que serà 100% elèctric i que es nodrirà d’una instal·lació de plaques fotovoltaiques. A més, per optimitzar el consum d'aigua, es preveu la instal·lació d'un dipòsit per emmagatzemar l'aigua de la pluja, la qual s'utilitzarà pel reg i manteniment dels camps de futbol, així com dels espais de l'entorn dels edificis. Tot plegat, amb l’objectiu d’aconseguir unes instal·lacions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.

L’usuari principal de les instal·lacions serà el Club de Futbol Damm, però no serà l’únic. I és que la Fundació Damm les posarà també a disposició dels treballadors i les treballadores de Damm, així com de les seves famílies, en el marc de la decidida aposta de la companyia per la salut de totes les persones que en formen part.

El Club de Futbol Damm

L’any 1954, un grup de treballadors de Damm van decidir crear un club de futbol amb la finalitat de formar i educar el jovent del barri on la companyia hi tenia la seva fàbrica -l’actual Antiga Fàbrica Estrella Damm-. Els primers partits els van jugar als desapareguts terrenys de la Ferroviària -al costat del camp de la UE Sant Andreu- i al camp de l’Alevín, que es trobava a la Meridiana, molt a prop de l’actual Parc de La Pegaso.

Més endavant, els jugadors del CF Damm farien rodar la pilota a diferents camps de Barcelona fins que al 1982, la Fundació Damm va adquirir el camp de l’Aeda -on jugava en aquells moments-, conegut popularment com el camp de La Selva, al barri de Porta. Allí hi va jugar fins el 2012, quan es va traslladar al Centre Esportiu Municipal Horta, per, anys després, afegir-hi les instal·lacions del CEM Vall d’Hebron-Teixonera, on espera, a dia d’avui, la construcció de la seva futura ciutat esportiva.

Seixanta-sis anys després, la voluntat del Club de Futbol Damm segueix sent la mateixa: formar joves jugadors i jugadores sent fidel als seus orígens, i ajudar en el desenvolupament de futurs i futures futbolistes. Pel CF Damm han passat jugadors com Gerard Moreno, Carles Pérez, David López, Aleix Vidal, Cristian Tello, Rubén Alcaraz, Carlos Clerc, Edu Expósito o Keita Baldé, entre d’altres, que a dia d’avui estan competint en l’elit del futbol mundial.

Ciudad deportiva Fundación Damm

La Fundació Damm tindrà ciutat esportiva