La Fundació Damm mostra la seva vessant més solidària amb Ucraïna
Societat 22 de març de 2022

El passat cap de setmana, la Fundació Damm a través de l’ONG World Central Kitchen (WCK) ha donat aliments i begudes al Centre de Recepció, Atenció i Derivació de Pozuelo de Alarcón (Madrid), per satisfer les necessitats bàsiques de totes aquelles persones procedents d’Ucraïna que s’han vist forçades a abandonar el seu país fugint de la guerra.

En total, s’han donat més de 1.000 sandvitxos Rodilla, prop de 1.000 litres de sucs de fruites, més de 1.100 litres de llet Letona i 150 litres de Cacaolat, així com 15.000 galetes que es repartiran entre les persones ateses diàriament, a qui proporcionen la documentació necessària per a moure’s, residir i treballar a Espanya. Una donació que ha estat possible gràcies a la implicació de la xef madrilenya Pepa Muñoz i d’Alicia Ruiz Yebra, coordinadora de World Central Kitchen a Espanya.

A més, la Fundació Damm ha donat directament 6.000 euros a l’ONG del xef José Andrés, la qual, des de l’inici de l’ofensiva militar, dona suport a restaurants locals en la preparació de menjar i la seva posterior distribució entre la ciutadania ucraïnesa, gràcies a la col·laboració de milers de voluntaris.

L’entitat també col·labora amb “Tapas por la paz”, una iniciativa nascuda a restaurants de Barcelona que ja s’està estenent per tot el país. A cada menjar, cadascun dels comensals podrà afegir 1 euro al compte, el qual anirà directament dirigit a World Central Kitchen.

Un instant de la roda de premsa de presentació de "Tapas por la pas" (foto: Grup GSR)

El cap de setmana passat, els col·laboradors i col·laboradores de Damm van participar un any més a la Magic Line SJD, la mobilització solidària a favor de les persones en situació vulnerable que organitza cada any l’Obra Social de Sant Joan de Déu i que, en aquesta edició, destinarà part de la recaptació obtinguda a ajudes per a atendre a famílies refugiades provinents d’Ucraïna. Els equips de Damm van recórrer més de 2.200 km, pels quals la Fundació Damm donarà 1 euro per cada quilòmetre recorregut pels i per les participants de Damm.

La Fundació segueix de prop l’evolució de les necessitats socials que pugui generar aquest conflicte i té previst ampliar les seves col·laboracions en els propers dies.

La Fundació Damm mostra la seva vessant més solidària amb Ucraïna