La Fundació Damm i la Fundació MACBA renoven el seu acord de col·laboració
Cultura 19 de març de 2021

La Fundació Damm i la Fundació MACBA han renovat per tres anys més l’acord de col·laboració entre les dues entitats, donant continuïtat així a la relació que les uneix des de 2002. L’acord ha estat ratificat a la seu del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) per Ainhoa Grandes, presidenta de la Fundació MACBA, i Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm.

La col·laboració té per objectiu contribuir al foment de la difusió de l’art i la cultura contemporània, així com potenciar la capacitat de generar coneixement i sensibilitat cap a l’art més actual.

L’any que ve, la Fundació Damm i la Fundació MACBA celebraran vint anys de col·laboració ininterrompuda; una col·laboració que arriba als nostres dies més en forma que mai, i que no només reforça el compromís de la Fundació Damm amb la cultura i amb un dels referents de l’art contemporani a nivell europeu, sinó també amb la ciutat de Barcelona i la seva ciutadania.

Al llarg de tots aquests anys, la Fundació Damm i la Fundació MACBA han generat nombroses accions per acostar l’art contemporani als seus col·laboradors i col·laboradores. Al 2019, i amb motiu de l’exposició de l’escultor Jaume Plensa que va acollir el MACBA, es va organitzar una visita a 50 integrants de l’equip de Damm, en la qual van poder descobrir en primera persona les creacions de l’artista barceloní.

Sobre la Fundació MACBA

Amb l’objectiu d’impulsar la construcció d’un museu d’art contemporani a Barcelona i de crear el seu futur fons artístic, una amplia representació de la societat civil catalana va posar en marxa al 1987 la Fundació MACBA. Des de llavors, i gràcies a les generoses aportacions dels seus membres, la seva col·lecció permanent ha anat creixent i s’ha convertit en una de les més destacades d’Europa amb més de 6.000 obres.

La Fundació MACBA és una entitat privada sense ànim de lucre i forma part, amb l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Cultura, del Consorci MACBA, òrgan rector del museu. L’objectiu de la Fundació és la creació d’un fons d’obres d’art, que es diposita al MACBA, a partir de la col·laboració d’empreses, institucions privades i particulars.

La Fundació MACBA treballa amb vocació pública i ha constituït un important patrimoni per deixar un valuós llegat cultural i artístic a la ciutat.

La Fundació Damm i la Fundació MACBA renoven el seu acord de col·laboracióLa Fundació Damm i la Fundació MACBA renoven el seu acord de col·laboració

La Fundació Damm i la Fundació MACBA renoven el seu acord de col·laboració