La Fundació Damm convida a col·laboradors i col·laboradores de Damm al Palau de la Música
Fundació Damm 14 de juny de 2023

Ahir al vespre, la Fundació Damm va convidar a un grup de col·laboradors i col·laboradores de Damm, acompanyats per les seves amistats i familiars, al Palau de la Música. Els i les assistents van poder gaudir de l’obra Tubular Bells de Mike Oldfield, en una sessió que celebrava el cinquantè aniversari d’aquesta simfonia elèctrica composada el 1973. El concert també va comptar amb la participació Maggie Reilly, cantant escocesa que va col·laborar amb Oldfield durant els anys 80.

El 25 de maig de 1973 es publicava Tubular Bells, el primer disc en solitari de Mike Oldfield, que llavors era un jove músic de 19 anys. El compositor va idear una simfonia elèctrica a partir de les seves influències musicals, creant una síntesi de classicisme, minimalisme, música folk i rock psicodèlic. La melodia d’Oldfield es va fer mundialment famosa després de protagonitzar la banda sonora de The Exorcist (1973).

De l’associació entre Mike Oldfield i Maggie Reilly van néixer grans cançons com "Moonlight Shadow", "To France", “Foreign Affair" i l'èxit de Hall & Oates "Family Man", el qual la va fer mereixedora d’un premi de l'ASCAP l’any 1984. A més d’algunes de les cançons creades junt a Oldfield, Reilly també va interpretar altres grans èxits del seu repertori com "Everytime We Touch".

La col·laboració de la Fundació Damm amb el Palau de la Música es remunta a l’any 2007. Des de llavors, contribuïm al manteniment del seu emblemàtic edifici modernista –declarat patrimoni mundial de la UNESCO el 1997– i compartim la seva missió de promoure la música, el coneixement i la difusió del patrimoni cultural.

Més informació a palaudelamusica.cat