La Fundació Damm convida al Gran Teatre del Liceu
Cultura 17 de gener de 2018

Més de 250 treballadors i amics de Damm van gaudir, el passat gener, del concert ‘La rebotiga de l’òpera’, que va oferir alguns dels números més importants i populars de la història de l’òpera i que, a més, va donar accés al públic a veure allò que normalment no es veu: els assajos i el treball previ dels seus principals protagonistes. L’obra, creada per Marcel Gorgori així com pel compositor Daniel Antolí i el violinista Joaquim Garcia Marigó, dóna a conèixer el món darrere el teló i ajuda al públic a valorar els perquès d’allò que després hi passa al davant.

Segons els mateixos autors, “l’objectiu no és només humanitzar els cantants i els músics que protagonitzen l’espectacle, sinó també donar elements de judici que permeten valorar diferents aspectes de cadascuna de les interpretacions que s’hi escolten”. Per aconseguir- ho, l’espectacle va combinar el concert operístic de gran format, amb 220 persones en escena, i la projecció de vídeos en què es van veure les situacions reals dels assajos i la preparació que es viu rere el teló.

Aquest va ser l’últim concert del projecte Simfonova, el qual compta amb la col· laboració de la Fundació Damm i té l’objectiu de crear espectacles d’òpera i música simfònica d’alta qualitat, però integrant procediments comunicatius innovadors i encara inèdits al nostre país en aquesta mena de concerts, que garanteixen l’interès del públic aficionat i del neòfit. Gràcies a la Fundació Damm, aquest espectacle es va poder veure en directe al Gran Teatre del Liceu per al delit del públic en general i de part de la família cervesera en particular.

liceu