El Museo Carmen Thyssen Málaga presenta la nova exposició “Negra es la Noche”
Cultura 04 de juliol de 2022

El passat divendres, el Museo Carmen Thyssen Málaga va presentar “Negra es la Noche”, la seva nova exposició temporal que compta amb obres dels artistes José Gutiérrez Solana, Pancho Cossío i Francisco Bores. L’exposició, comissariada per la directora artística Lourdes Moreno, al costat de l’àrea de Conservació del Museo Carmen Thyssen Málaga, compta amb la col·laboració de la Universidad de Cantabria, que ha cedit les obres, i Cervezas Victoria, a través de la Fundació Damm

Fins al pròxim 25 de setembre, la Sala Noble del museu exhibirà una trentena de xilografies, aiguaforts i litografies dels tres artistes, protagonistes de l'impuls modernitzador en l'art espanyol de les dècades de 1920 i 1930. A través de les seves obres, l'espectador s'endinsarà en un submón en blanc i negre, reflex de les temàtiques de l'anomenada Espanya negra de l'època, amb una iconografia fosca que sorprèn per la seva modernitat estilística i els protagonistes, personatges i entorns marginals que retrata.

La presentació de la mostra va comptar amb la presència de la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Màlaga, Noelia Losada; Sergio Ragel, responsable de Relacions Externes de Cervezas Victoria; Nuria García, directora de l'Àrea d'Exposicions de la Universidad de Cantabria; Lourdes Moreno, directora artística del Museo Carmen Thyssen Málaga; Javier Ferrer, gerent de la pinacoteca, i Àlex Galí, coordinador de la Fundació Damm.

La Fundació Damm col·labora amb el Museu Carmen Thyssen Màlaga des de 2019 per a secundar i promoure aquest museu, que reuneix una de les col·leccions més importants de pintura espanyola i andalusa, amb 265 obres de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Per a més informació: www.carmenthyssenmalaga.org

El Museo Carmen Thyssen Málaga presenta  la nova exposició “Negra es la Noche”