Fundació Joan Miró

La Fundació Joan Miró va ser creada pel mateix artista amb un fons inicial constituït majoritàriament per la seva col·lecció privada, amb la voluntat d’establir a Barcelona un espai mironià de referència internacional, impulsar la recerca i els estudis sobre Miró i sobre art contemporani i posar en valor el seu fons. La Fundació va obrir al públic el 10 de juny de 1975 i, des d’aleshores, ha esdevingut un espai dinàmic on l’art de Joan Miró conviu amb la creació artística més contemporània.

Des de 2021, la Fundació Damm s’ha convertit en el nou mecenes de la Fundació Joan Miró  per tal de contribuir a acostar la societat a l'important llegat artístic del pintor, escultor, gravador i ceramista català.