Geganters de Catalunya

La Federació Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya és l’entitat que agrupa la major part de les associacions culturals de Catalunya que es mouen al voltant de l’activitat gegantera. Actualment compta amb una base de més de tres-centes cinquanta colles associades, que comprenen grups de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, la Catalunya Nord, Andorra i el País Basc.

L’objectiu de l’agrupació és promocionar el patrimoni cultural i la tradició gegantera mitjançant la divulgació, la conservació i l’estudi de tots els aspectes relacionats amb el món dels gegants, amb una atenció especial a la millora qualitativa de la música popular i el ball de gegants.

Una de les festes més importants de l’agrupació és la proclamació de la ciutat gegantera. L’any 2018 l’afortunada va ser Sant Climent de Llobregat convertint-se en la XXXI Ciutat Gegantera de Catalunya. El municipi del Baix Llobregat va viure un cap de setmana de passió gegantera.