Fundació La Marató de TV3

La Fundació La Marató de TV3 va ser creada el 1996 per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals amb la missió de fomentar i promoure la recerca biomèdica d'excel·lència, així com la sensibilització social sobre les malalties que es tracten al programa televisiu La Marató de TV3, mitjançant campanyes de participació ciutadana i actes de difusió i educació.

Després de més de 20 hores d’emissió en directe, la 27a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, dedicada al càncer, es va acomiadar amb un marcador que impulsarà la recerca sobre una malaltia que suposa la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones. Es va recaptar la xifra rècord de 10.715.430 euros.

La investigació i la vida van ser els dos eixos d’aquesta edició, inspirats per l’eslògan de la campanya: “La investigació dóna vida”. Tota una declaració d’intencions que va voler retre homenatge al fet d’estar viu i a l’esperança dels testimonis que van explicar la seva experiència amb el càncer.