Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí

Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí és una entitat sense afany de lucre creada l'any 1980 amb el propòsit de fomentar el coneixement i la difusió de la música. És membre de la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, de la qual en formen part 32 associacions repartides arreu del país. A més, forma part de la Confederació espanyola, amb seu a Barcelona i és membre de la Federation of Jeunesses Musicales, creada l'any 1945 a Brussel·les. El Festival de Músiques de Torroella de Montgrí es va iniciar l'any 1981 amb un cicle de pocs concerts que se celebraven en el marc arquitectònic medieval del barri antic, l'església gòtica de Sant Genís, la plaça porticada gòtic-renaixentista i l’Antic Convent dels Agustins, de finals del segle XVII. Fins al moment, ja s’han celebrat més d’una trentena d’edicions i més de 700 concerts amb assistència propera al mig milió d’espectadors.